close

Older  年長 

 

I used to shut my door while my mother screamed in the kitchen

以前媽媽在廚房大吼時我都會甩上門

I'd turn the music up

把音樂調大聲

Get high and try not to listen to every little fight

試圖麻痺自己 不去聽那些爭吵

'cause neither one was right

沒有人是對的


I swore I'd never be like them

我發誓我絕不會像他們那樣

But I was just a kid back then

但當時我只是個孩子

 

The older I get the more that I see

年紀越大我越能明白

My parents aren't heroes

父母並不是英雄

They're just like me

他們就跟我一樣平凡

And loving is hard

愛並不容易

it don't always work

不是每次都能順利 

You just try your best not to get hurt

只能盡力不讓自己受傷害 

I used to be mad but now I know

以前我憤世忌俗 但現在我明白 

Sometimes it's better to let someone go

有時最好的方法是放手

It just hadn't hit me yet

只是我還沒反應過來 

The older I get

隨著年紀增長

 

I used to wonder why

我以前總納悶

why they could never be happy

為什麼他們不能快樂點

I used to close my eyes

我會閉上雙眼

and pray for a whole another family

祈禱能有個家庭

Where everything was fine

和樂融融

one that felt like mine

讓我歸屬

 

I swore I'd never be like them

我發誓我絕不會像他們那樣

But I was just a kid back then

但當時我只是個孩子

 

The older I get the more that I see

年紀越大我越能明白

My parents aren't heroes

父母並不是英雄

They're just like me

他們就跟我一樣平凡

And loving is hard

愛並不容易

it don't always work

不是每次都能順利 

You just try your best not to get hurt

只能盡力不讓自己受傷害 

I used to be mad but now I know

以前我憤世忌俗 但現在我明白 

Sometimes it's better to let someone go

有時最好的方法是放手

It just hadn't hit me yet

只是我還沒反應過來 

The older I get

隨著年紀增長

 

The older I get the more that I see

年紀越大我越懂事

My parents aren't heroes

父母並非萬能

They're just like me

他們就像我一樣普通

And loving is hard

相愛很難

it don't always work

不是每次都會成功

You just try your best not to get hurt

只能盡力不讓自己受傷害 

I used to be mad but now I know

以前我憤世忌俗 但現在我明白 

Sometimes it's better to let someone go

有時最好的方法是放手

It just hadn't hit me yet

只是我還沒反應過來 

The older I get

隨著年紀增長

 

Sasha Sloan 這次推出的專輯  Loser 裡每首歌我都很愛

推薦大家去聽 

 

如有錯誤歡迎指正~

arrow
arrow

    chelseawenny 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()